Nieuws
Trots op onze 8,9 voor klanttevredenheid!
29 jan, 2014

Trots op onze 8,9 voor klanttevredenheid!

Onlangs heeft verzekeraar Achmea de cijfers van haar klanttevredenheidsonderzoek (KTO) bekend gemaakt. Met onder meer de merken Agis,  Zilveren Kruis, Interpolis en FBTO is Achmea de grootste zorgverzekeraar in Nederland.

Wij zijn dan ook enorm trots dat hun klanten Careyn Kraamzorg hebben gewaardeerd met een 8,9 voor klanttevredenheid. Complimenten voor al onze kraamverzorgenden en andere medewerkers zijn dan ook zeker op zijn plaats!

Achmea heeft over 2013 meerdere klanttevredenheidsonderzoeken onder de klanten van kraamcentra uitgevoerd. Deze cijfers worden gebruikt voor de contracten van 2014. Op basis van meerdere ingevulde vragenlijsten wordt een gemiddeld cijfer vastgesteld. De klanten geven hier een rapportcijfer over de prestaties van een kraamcentrum op onderwerpen als klantvriendelijkheid van de kraamverzorgster,  kwaliteit van de zorg, verdeling van de uren en bereikbaarheid.

Op de vraag over de klantvriendelijkheid van de kraamverzorgende scoorden we zelfs een 9,1 en ook op de vraag over de kwaliteit van de zorg scoren we bovengemiddeld met een 8,9.

Achmea sluit alleen contracten af met kraamcentra die aan hun kwaliteitsnormen voldoen zodat hun klanten garantie op goede kraamzorg hebben. Er zijn 3 soorten contracten te weten basis, intensief en plus.

In de zorgzoeker van Achmea is Careyn Kraamzorg aangeduid als Plusinstelling met meer dan 3 sterren. Een pluscontract wordt alleen gegeven als niet alleen aan de voorwaarden van het basiscontract wordt voldaan maar ook nog aan extra kwaliteitseisen. Een kraamcentrum met een Plus contract scoort hoog op alle 3 de onderdelen van het contract:

  • Levert toegevoegde waarde op gebied van ketenzorg;
  • Heeft een hoog klanttevredenheidscijfer;
  • Scoort hoog op voorwaarden bij het onderdeel preventie, zoals de medewerkers van het kraamcentrum hebben een diploma EHBO voor kinderen.